sathi kaplama hakkında (Yardım)

Forumda arattım ama 1 konu çıktı o da çok alakadar değil o yüzden SATHİ KAPLAMA hakkında geniş bilgi bulabileceğim bir link kaynağı tavsiye edecek olan var mı acaba.Şimdiden teşekkkürlerimi sunarım.:confused:

merhaba arkadasım ben sathi kaplamayı ulaştırma stajı yaparken öğrendim
sana da bildiğim kadarını aktarayım

sathi kaplama taşıma gücü pek yüksek olmayan bir kaplama sistemidir.diceksin ki sathi kaplama neden yapılıyor o zaman?maalesef bitümlü sıcak karışım(halk dilinde asfalt)daha maliyetli olduğundan bu yol tercih ediliyor.Ama mesela köy yollarında sathi kaplama yapılmasının hiç bir zararı olmayacaktır.çünkü buralarda taşıma gücü yüksek bir yola pek ihtiyaç yoktur.
neyse geçelim sathi kaplama yapımına,
sathi kaplama yapılmadan önce Plentmix Temel(PMT)üzerinde rutubet oranı tayini yapılır ve eğer rutubet oranı(%2) Karayolları Teknik Şartnamesine uygun ise PMT üzerine inceltilmiş bitüm(astar)dökülür.rutubet oranı tayinini ise PMT malzemesini koruma amaçlı dökülen astarın PMT içerisine iyice işlemesi içindir.rutubet oranı fazla ise astar pmt içerisine yeteri kadar işleyemecektir ve PMT malzemesini koruyamayacaktır.astar dökümümün ardından en az 24 saat geçmelidir ki astar PMT içine istenilen oranda(yaklaşık 3cm)işleyebilsin.bu aşamaya kadar ki kısım gerek sathi kaplama gerekse bitümlü sıcak karışım yapılması için gereken işlerdi.
sathi kaplamaya geçildiğin de ise
ilk önce sathi kaplama yapılacak zeminin üzeri süpürgeler ile temizlenir ve ardından yaklaşık 150 derecedeki bitüm tankerden dökülür tankerin hemen arkasından kırmataş malzemesi ince tabaka olarak dökülür ve en arkadan ise silindirle ezilerek bitüm ün kırmataş malzemesini iyice kavraması(aderansı)sağlanır.
sathi kaplama eğer ilk kez yapılıyorsa daha önceden elek analizi yapılmış olan Tip1 mıcır(15-22mm) kullanılır.Eğer sathi kaplama mevcut kaplamanın üzerine yapılıyorsa yani yenileme yapılıyorsa burada da Tip2 mıcır(9-15mm)kullanılır.

dediğim gibi ben bu ygulamayı staj esnasında gördüm ve bunlar sadece aklımda kalanlar.Bu bilgiler heryerde böyledir diye kesin bişiy söyleyemem ama benim benim staj yaptığım bölgede(karayolları 15.bölge müdürlüğü)bu esaslara göre sathi kaplama işlemi yapılmakta idi.

karayolu yapımı uygulamaları hakkında sormak istediğin başka şeyler olursa bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.iyi günler

arkadaşım gerçekten çok makbule geçti, böyle bir forumda böyle tecrübelerin aktarılması gerçekten bizim çin büyük bir şans, yazını okuyunca kendimi sathi kaplama hakkında staj yapmış gibi hissettim, gözlerim doldu…allah razı olsun…

bu baslık hakkında bi bilgide bn veriim, bu kaplamanın bı avantajı cok kısa süreler içerisinde büyük mesafelerin yol haline getirilebimesi ancak dezavantajı servis omrünün tek kat yapılırsa 2 sene , çift kat yapılırsa 5 sene olasıdır.

bir kaç cümle de benden
önce düzeltmeler:
sathi kaplama yapmak için pmt gerekli değildir. pmt yalnızca ilerde sathi kaplama üzerine bsk yapılması düşünülüyorsa yapılır ki maliyeti normal temelden fazladır.
sathi kaplamada bitümü ısıtan ve püskürten “distribütör” ler kullanılır. bunların değişik tipleri vardır. Distribütörün ulaşamayacağı yer varsa astar (RC veya MC serisi) ve/veya bitüm (pen. 160/220) elle püskürtülür. Agrega kübik, kuru ve tozdan arındırılmış olmalıdır. Özel mıcır sericiler kullanılarak üniform bir yayılma sağlanır. Bu esnada oluşan olumsuzlukları deneyimli tırmıkçı ve kürekçiler tamamlar. Basit anlamda
1)süpürme (genellikle traktör arkasına takılan çekilir tip süpürge)
2)astarlama (distribütör)
3)24 saat bekleme
4)bitüm serme (distribütör)
5)mıcır serme (mıcır sericiler)
6)silindiraj (pnömatik ve bandajlı silindirler)

Sathi kaplamada hava sıcaklığı +10 derece, ve yağmursuz bir gün olmalıdır.

İyi çalışmalar…

emeği geçip ilgilenen herkese çok teşekkür ederim ayrıca dumann sen kastamonulu msun karayolları 15. bölge ordaydı sanırm neyse teşekkürler kolay gelsin

hayır ben safranboluluyum
safranbolu da karayoları 15. bölge müdürlüğüne bağlı

çok yardımcı olacak bilgileri paylaşan değerli arkadaşlara teşekkürler.

Karayolları Genel Müdürlüğünün çıkarmış olduğu Yollar Fenni Şartnamesi var. Orada istediğin bilgiye ulaşabilirsin. Bu kitabıda bulunduğun yerdeki karayolları şube şefliği veya buna benzer bir kuruluştan ödünç olarak temin edebilirsin. Kolay gelsin.

bu konuda değerli görüşlerini aktaran tüm arkadaşlara teşekkürler…Bazı bilgilerde sathi kaplama seçimiyle ilgili bir bilgiyi düzeltmek istiyorum; sathi kaplama, esnek kaplamanın 2 yapım türünden birisidir (diğeri BSK:Bitümlü sıcak karışım). Seçim trafik, iklim değerlerine bağlı olarak değişir. Fazla trafik yükü olmayan bölgelerde BSK yapmak rantabl değildir ve bunun tersi de geçerli elbette… Ayrıca plent mix temel uygulama şartı da yoktur… Yapımıyla ilgili bilgilere teşekkür edip bu konuda an fazla bilginin Karayolları Fenni ŞArtnamesinde olduğunu ben de tekrarlıyorum…

Sathi kaplamalar hakkında İstanbul Büyükşehir Belediyesinin, İSFALT şirketinin hazırlamış olduğu İSFALT EL KİTABI mevcut, gerçekten çok faydalı bir kitap.Bu kitabı araştırmanda fayda var.

İSFALT ın Kiitabı çok faydalı bir kitap.

arkadaşlar, asfalt mıcırının sathi kaplamada ne kadar miktarlarda ( yol genişliğine veya başka bir hesaba göre…) kullanıldığını bileniniz var mı?

money clothing sale money clothing sale clothing stores for juniors clothing buttons clothing stores clothing racks for saleclothing kids ralph laurenmoney clothing salemoney clothing saleclothing kids ralph lauren