elektrikçi deyip geçme, birde hiltisi varsa!!

Adam yaptıklarına bakmıyor, ben sizden daha iyi elkt. müh. diyerekten (sıfatı elkt ustası bu adamın) birde yaşı kemale ermiş elkt. müh. amcaların üstüne yürüyor…
sonra nemi oldu? adam işi bıraktı (bıraktırtıldı) hasar tamir harcıyla onarıldı (onarılmaya çalışıldı). Geri kalan yorumu size bırakıyorum…

Bunu yapan elektirik mühendisimi yani.

öyle deme isimdaşım şu an bir elektirik projesi mimari ve statik projesinden daha pahalı demekki bir binada elektirikçi inşaat mühendislerinden daha önemli bir role sahip daha fazla para aldıklarına göre onların daha çok şey bilmesi gerekir. o yüzden yaptıkları doğru olabilir.

bunu yapan mühendis değil ben mühendisten daha iyi bilirim diyen bir usta…

dikkatli olmak gerekiyor

iş bu noktaya gelene kadar santye sefi nerdeymiş

insanlargörünürde var

adam bunları1 günde yapamaz

en azından bir kısmına mani olunmalıydı

hayır bide kolonları o kadara kadar delmek için baya bi uğramıştır usta heralde :slight_smile:

Kendince “sanat” yapmış, ama cahillik dizboyu… hadi cahilliği de geçtim güvenlik ne olacak? İlk resimdeki kirişi resmen yok etmiş, Allah razı olsun ki demirleri almamış; bir o kadar da alçakgönüllü haa(!) Ben bu inşaatı yaptıran müteahit olsam sadece işten kovmam bunu yapan adamı, verdiği hasarın maliyetini de isterim-ya da bu sorumsuzluğun sorumlusundan- resmen bütün binayı kevgire çevirmiş, heralde çatır çatır kırdığı tuğla duvarlardan zannetmiş taşıyıcı beton elemanları da.

Hiç güleceğim yoktu :slight_smile: adam biten betonarme binayı ne güzel işlemiş öyle :slight_smile: bravo valla !

Bence bu yapı elektrik projesi olmayan bir yapı yada varsa da uygulaması unutulmus bir yapı.Eger elektrik projesi var ise tabliye kalıbı yapılıp demirleri baglandıktan sonra usta kolon hatlarının atılacagı yerleri projeden bakarak isaretler ve bu boruları tabliyeye sabitler beton dokulup tugla duvarı oruldukten sonra bu boruların için gerekli telefon kablosu elektrik kablosu gecirilir.Sanırım bu yapıda proje yok yada unutuldu cunku hiç bir ustada bu kadar ugrasmaz ugrasırsa ya bilmiyordur(her ne kadar yaptıgı iş yanlısta olsa) yada yevmiyesini iyi bir fiyattan alıyordur.

Saygılarımla…

İyi Çalışmalar…

durup dururken hiç bir usta da bunu yapmaz diye tahmin ediyorum. mecbur kalınmış malesef baştan düzgün kontrol edilmemiş. çalıştığım şantiyenin birinde önce elektrik sonra mimari projenin yukarıdan onaylandığını gördüm ve buna benzer zorluklarla karşılaştım. yeni geldiğim şantiyede ise ihmalkarlıktan kaynaklanan sıkıntılar var.beton dökülmeden önce elektrik boş boruları atılmamış , şu an fayans seramik alçı sıva boya dahi yapılmış binalarda haliyele eksikler çıkıyor arada ve elektrik borusu döşeniyor malesef.

Şimdiye kadar işlerinide mi böyle yaptı acaba …

[b]Elektrik projesinin mimari projeden önce onaylanmasına acaba birtek bizim ülkemizdemi rastlanır? Tartıştığımız konu ne kadar gereksiz aslında ama bunlar iyi bir tecrübe olmalı.

Saygılarımla…
[/b]

Gorduklerime inanamiyorum adam 1. resimde kirisi resmen yok etmis. hem cok hatali hem cok agir bir is yazik.

[QUOTE=ckirbas;58664]Adam yaptıklarına bakmıyor, ben sizden daha iyi elkt. müh. diyerekten (sıfatı elkt ustası bu adamın) birde yaşı kemale ermiş elkt. müh. amcaların üstüne yürüyor…
sonra nemi oldu? adam işi bıraktı (bıraktırtıldı) hasar tamir harcıyla onarıldı (onarılmaya çalışıldı). Geri kalan yorumu size bırakıyorum…[/QUOTE]

Özellikle ilk fotoğraftaki hasarın tamir harcıyla onarılması bana biraz garip geldi o kesit kaybını karşılayacak mıdır? Uygulayan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim…

tamir harcıyla kapatılabilecek büyüklükte boşluklar bunlar ama bina zaten binaya benzemiyo.komple sıva harcıyla sıvasan ne kar?

kanaviçe çalışması bu arkadaşlar… iki ters bi düz yapmış amcam…

Bi de ardından yaptığı sürreel açılımı da savunmuştur bu amca ardından… (bende böyle bir açıklama ile karşılaştığımdan biliyorum) :smiley:

“Şinci değpreğm şööle geldimiydi, bu bööle zencir kimin çalışarağktan, hemi de daha saalam olur. Hem kaba sıvayınan da arkadaşla bi güzel kapatıverir ona” diye… :smiley:

selam ben yeni üye oldum ben elektirik ustasıyım benim beton ısıtma hesabına ihtiyacım var bir bilginiz varsa bana yardım edebilirmisiniz saygılarımla

zamanında kalıp cakıldıktan sonra beton dokulmeden once gelmesı gerekırken gelmemiş (büyük ihtimal tembellik etmiş) sonrada kafasına göre iş yapmış. aslında o binada o adamı oturtacaksın. Amcam resmen kalıp ıcıne yapılacak sıstemı beton yuzeyınden gömmeye calısmıs. aslında suc onda diil :slight_smile: elektrikcilere hilti kullanmayı öğretende :slight_smile: hiltiye de ehliyet gibi bişey cıkarılması lazım. sınavla falan vericekler. aksi takdirde bunun gibi vakalar önemsenmemeyecek kadar kücük kalıcak yenılerının yanında.

elektrik ustası o kadar emek vermiş, etriyelerin arasından geçirmiş borularını, hiç üşenmemiş koca kolonları kırıp tesisatını yapmış. EMEĞE SAYGI lütfen…:wink:

joneskitkunbrownraffertymooreneliagefjunbrownelizabethsmith