Eğitim sistemimizdeki sorun...

Tüm dünya ülkeleri eğitim politikalarını gelecekte dünyada gerekli rekabete girecek düzeyde insan yetiştirmek üzerine kuruyor.İleri ülkelerin eğitim sistemlerine bakmak bize birtakım fikirler veriyor.Eğitim sistemimizi ileri düzeye getirmek için yeni bulşlar yapmamıza gerek yok.Eğitimde belli noktalardaki ülkelerdeki duruma bakmamız yeterli Böylece zaman kaybından da kurtulmuş oluruz.Mesela Çin okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmaya çalışıyor.Tüm projeleri buna göre.Yaptıkları araştırmalar okul öncesi eğitimin beyinsel gelişimi olumlu yönde etkilediğini göstermiş.Finlandiya ya gelince.Özellikle uluslararası matematik yarışmalarında ya 1. ya 2. oluyor ögrencileri.Bu hiç değişmiyor.Finlandiyada bunu ögretmen kalitesini yükselterek yapmış.En başarılı ögrenciler ögrtemen yapılmış.Eğitim fakülteleri notları çok yüksek tutulmuş.Yazılı sınavın yanısıra ögretmen fakülteleri için mülakatlarda yapılmış ve ancak 10 istekliden birisi ögretmen olmaya hak kazanabilmiş.Yani en kaliteli kişiler Finlandiyada ögretmenlik yapıyor.Uzun vadede de başarılı olmuşlar.

Bize gelince biz hala 60 ay 66 ay ile ugraşıyoruz.İmam Hatiplere nasıl yol açabilriiz bunları düşünüyoruz.Yaş küçülmesinden dolayı artan ögrenci sayısını sınıflar 50 kişimi olsun-60 kişimi olsun sorusuna çözüm arıyoruz.İkil ögretim için çocuklarımızın sabah 7 demi 6 damı okula gitmesi gerektiğini tartışıyoruz.İmam Hatiplere istek az olunca zorlamaya kadar gidebilecegimizi ima ediyoruz.Farkımız bu…O yüzden Finlandiyalı ögrenciler uluslararası yarışmalarda hep 1.yada 2 olurken biz en gerilerde oluyoruz.

Ahmet ÇELİKKOLLU
İnşaat Mühendisi
ESKİŞEHİR