Takip et: @yapisal

1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 13

Konu: sathi kaplama hakkında (Yardım)

  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    30-08-2006
    Yaş
    28
    Mesajlar
    4
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Smile sathi kaplama hakkında (Yardım)

    Forumda arattım ama 1 konu çıktı o da çok alakadar değil o yüzden SATHİ KAPLAMA hakkında geniş bilgi bulabileceğim bir link kaynağı tavsiye edecek olan var mı acaba.Şimdiden teşekkkürlerimi sunarım.

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    28-11-2006
    Mesajlar
    3
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    sathi kaplama

    merhaba arkadasım ben sathi kaplamayı ulaştırma stajı yaparken öğrendim
    sana da bildiğim kadarını aktarayım

    sathi kaplama taşıma gücü pek yüksek olmayan bir kaplama sistemidir.diceksin ki sathi kaplama neden yapılıyor o zaman?maalesef bitümlü sıcak karışım(halk dilinde asfalt)daha maliyetli olduğundan bu yol tercih ediliyor.Ama mesela köy yollarında sathi kaplama yapılmasının hiç bir zararı olmayacaktır.çünkü buralarda taşıma gücü yüksek bir yola pek ihtiyaç yoktur.
    neyse geçelim sathi kaplama yapımına,
    sathi kaplama yapılmadan önce Plentmix Temel(PMT)üzerinde rutubet oranı tayini yapılır ve eğer rutubet oranı(%2) Karayolları Teknik Şartnamesine uygun ise PMT üzerine inceltilmiş bitüm(astar)dökülür.rutubet oranı tayinini ise PMT malzemesini koruma amaçlı dökülen astarın PMT içerisine iyice işlemesi içindir.rutubet oranı fazla ise astar pmt içerisine yeteri kadar işleyemecektir ve PMT malzemesini koruyamayacaktır.astar dökümümün ardından en az 24 saat geçmelidir ki astar PMT içine istenilen oranda(yaklaşık 3cm)işleyebilsin.bu aşamaya kadar ki kısım gerek sathi kaplama gerekse bitümlü sıcak karışım yapılması için gereken işlerdi.
    sathi kaplamaya geçildiğin de ise
    ilk önce sathi kaplama yapılacak zeminin üzeri süpürgeler ile temizlenir ve ardından yaklaşık 150 derecedeki bitüm tankerden dökülür tankerin hemen arkasından kırmataş malzemesi ince tabaka olarak dökülür ve en arkadan ise silindirle ezilerek bitüm ün kırmataş malzemesini iyice kavraması(aderansı)sağlanır.
    sathi kaplama eğer ilk kez yapılıyorsa daha önceden elek analizi yapılmış olan Tip1 mıcır(15-22mm) kullanılır.Eğer sathi kaplama mevcut kaplamanın üzerine yapılıyorsa yani yenileme yapılıyorsa burada da Tip2 mıcır(9-15mm)kullanılır.

    dediğim gibi ben bu ygulamayı staj esnasında gördüm ve bunlar sadece aklımda kalanlar.Bu bilgiler heryerde böyledir diye kesin bişiy söyleyemem ama benim benim staj yaptığım bölgede(karayolları 15.bölge müdürlüğü)bu esaslara göre sathi kaplama işlemi yapılmakta idi.

    karayolu yapımı uygulamaları hakkında sormak istediğin başka şeyler olursa bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.iyi günler

  3. #3
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    28-04-2006
    Mesajlar
    3
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    arkadaşım gerçekten çok makbule geçti, böyle bir forumda böyle tecrübelerin aktarılması gerçekten bizim çin büyük bir şans, yazını okuyunca kendimi sathi kaplama hakkında staj yapmış gibi hissettim, gözlerim doldu...allah razı olsun...

  4. #4
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    26-09-2006
    Yaş
    30
    Mesajlar
    191
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 101 Times in 20 Posts
    bu baslık hakkında bi bilgide bn veriim, bu kaplamanın bı avantajı cok kısa süreler içerisinde büyük mesafelerin yol haline getirilebimesi ancak dezavantajı servis omrünün tek kat yapılırsa 2 sene , çift kat yapılırsa 5 sene olasıdır.

  5. #5
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    28-11-2006
    Mesajlar
    2
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    bir kaç cümle de benden
    önce düzeltmeler:
    sathi kaplama yapmak için pmt gerekli değildir. pmt yalnızca ilerde sathi kaplama üzerine bsk yapılması düşünülüyorsa yapılır ki maliyeti normal temelden fazladır.
    sathi kaplamada bitümü ısıtan ve püskürten "distribütör" ler kullanılır. bunların değişik tipleri vardır. Distribütörün ulaşamayacağı yer varsa astar (RC veya MC serisi) ve/veya bitüm (pen. 160/220) elle püskürtülür. Agrega kübik, kuru ve tozdan arındırılmış olmalıdır. Özel mıcır sericiler kullanılarak üniform bir yayılma sağlanır. Bu esnada oluşan olumsuzlukları deneyimli tırmıkçı ve kürekçiler tamamlar. Basit anlamda
    1)süpürme (genellikle traktör arkasına takılan çekilir tip süpürge)
    2)astarlama (distribütör)
    3)24 saat bekleme
    4)bitüm serme (distribütör)
    5)mıcır serme (mıcır sericiler)
    6)silindiraj (pnömatik ve bandajlı silindirler)

    Sathi kaplamada hava sıcaklığı +10 derece, ve yağmursuz bir gün olmalıdır.

    İyi çalışmalar...

  6. #6
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    30-08-2006
    Yaş
    28
    Mesajlar
    4
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Cool teşekkürler

    emeği geçip ilgilenen herkese çok teşekkür ederim ayrıca dumann sen kastamonulu msun karayolları 15. bölge ordaydı sanırm neyse teşekkürler kolay gelsin

  7. #7
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    28-11-2006
    Mesajlar
    3
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    hayır ben safranboluluyum
    safranbolu da karayoları 15. bölge müdürlüğüne bağlı

  8. #8
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    22-04-2006
    Yaş
    30
    Mesajlar
    107
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    3
    Thanked 59 Times in 20 Posts
    çok yardımcı olacak bilgileri paylaşan değerli arkadaşlara teşekkürler.

  9. #9
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    12-04-2006
    Mesajlar
    21
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Karayolları Genel Müdürlüğünün çıkarmış olduğu Yollar Fenni Şartnamesi var. Orada istediğin bilgiye ulaşabilirsin. Bu kitabıda bulunduğun yerdeki karayolları şube şefliği veya buna benzer bir kuruluştan ödünç olarak temin edebilirsin. Kolay gelsin.

  10. #10
    Katılımcı Üye fhattatoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10-04-2006
    Mesajlar
    63
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    3
    Thanked 15 Times in 7 Posts
    bu konuda değerli görüşlerini aktaran tüm arkadaşlara teşekkürler..Bazı bilgilerde sathi kaplama seçimiyle ilgili bir bilgiyi düzeltmek istiyorum; sathi kaplama, esnek kaplamanın 2 yapım türünden birisidir (diğeri BSK:Bitümlü sıcak karışım). Seçim trafik, iklim değerlerine bağlı olarak değişir. Fazla trafik yükü olmayan bölgelerde BSK yapmak rantabl değildir ve bunun tersi de geçerli elbette.. Ayrıca plent mix temel uygulama şartı da yoktur.. Yapımıyla ilgili bilgilere teşekkür edip bu konuda an fazla bilginin Karayolları Fenni ŞArtnamesinde olduğunu ben de tekrarlıyorum..

Benzer Konular

  1. liman-dalgakıran-iskele inşaati hakkında yardım!!
    By hayalet24 in forum Hidrolik (Barajlar, Su Depoları vb.)
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 04-04-2012, 14:05
  2. fore kazık uygulaması hakkında yardım
    By eylul85 in forum Temeller
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05-12-2008, 16:11
  3. Yardım Talepleri Hakkında!
    By osenturk in forum Örnek Projeler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 26-01-2007, 14:02
  4. trabzon yöresi tüflerin çimento hammaddesi olarak kullanılabilirliği hakkında yardım
    By nicolasanelka in forum Geoteknik (zeminler, İstiad duvarları)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 17-11-2006, 18:34
  5. foseptik hakkında lütfen yardım edin
    By AYALUM in forum Sorularınız (İnşaat Sektörü)
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23-06-2006, 15:58

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231