Takip et: @yapisal

1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 13

Konu: yığma bina

  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    16-10-2006
    Mesajlar
    2
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    yığma bina

    merhaba
    üç katlı her katta 2 daire olmak üzere 30 yaşında yığma bir binamız var . bazı duvarları yıkarak komple işyerine dönüştürmek istiyoruz. ne gibi önlem veya yöntemler ile binanın güvenliğini koruyabiliriz. teşekkürler

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    13-10-2006
    Mesajlar
    18
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Alıntı black Nickli Üyeden Alıntı
    merhaba
    üç katlı her katta 2 daire olmak üzere 30 yaşında yığma bir binamız var . bazı duvarları yıkarak komple işyerine dönüştürmek istiyoruz. ne gibi önlem veya yöntemler ile binanın güvenliğini koruyabiliriz. teşekkürler

    YIĞMA BİNANIN TAŞIYICILARI DUVARLARDIR.. BURADA DUVAR KALDIRMAK ÇOK TEHLİKELİ OLUR... TAVSİYE ETMEM.
    Konu Mühendis tarafından (16-10-2006 Saat 13:11 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    19-07-2006
    Mesajlar
    6
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 2 Times in 1 Post

    sadece bir fikir... eleştiriye açıktır... lütfen

    kaldırılan duvarların yerine kuvetli bir kemer sistemiyle yükler dağıtılabilir ancak bir mühendis desteği ve projelendirilmesi şartır.akla gelen ilk soru şu olabilir; kat kotu yeterli olabilecekmi özellikle kemer sisteminin yerleştirildiği yerlerde bu soruyada şöyle bir önerim olabilir eğer bu genişletme zemin katında ise zemin döşmesi kaldırılıp daha derine çekilebilir ancak bina müsade ediyorsa tabii...

    önerim eleştiriye açıktır tüm mühendis arkadaşlar... yaygın bir slogan bilgi paylaştıkça büyür ve kullanılabilir hale gelir...

  4. #4
    Üye
    Üyelik tarihi
    11-07-2006
    Mesajlar
    42
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    yapmayın arkadaşlar 30 yıllık oturumunu sağlamış yığma bir binada tüm duvarların taşıyıcı çalıştığı bir binada........
    1-ilgili yönetmeliklerde boşluk ve açıklık oranlarını sağlamak lazım.(tabiki bu binada mümkün olmayacağı %80 belli.gördüğüm yığma yapılar kadarıyla)
    2-yıkıp yeniden yapmak ve bu haliyle güçlendirip tadilat arsaında maliyet analizi yapılabilir.
    sonuç olarak benim şahsi kanaatim kesinlikle yapılmamalı....

  5. #5
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    15-10-2006
    Mesajlar
    2
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    sn mahmut bey bana ödevim konusunda yardımcı olursanız sevinirim burada bulamadım bi de siz göz atarsanız sevinirim kesme,blok taş kaplama duvarlar ve yapım kuralları. örnekleri şimdiden

  6. #6
    Paylaşımcı Üye
    Üyelik tarihi
    02-10-2006
    Mesajlar
    137
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 6 Times in 4 Posts
    Not:Mahmut Ay bey'den alıntı yapılmıştır, ve bilgilerinize sunulmuştur.

    Burada verilecek olan ilkeler depreme dayanıklılığı inceleme konusu olan hasarsız veya hasarlı betonarme ve yığma binalar için geçerlidir.

    Binaların güçlendirilmesinden önce yapı mahalli ile ilgili geoteknik rapor hazırlanmalıdır. Bu rapor zemin cinsi, grubu ve sınıfı ile zemin emniyet gerilmesini içermelidir. Raporda ayrıca temel zemininin sıvılaşma ve toptan göçme riski olup olmadığı belirtilmelidir.

    1. Betonarme binaların onarım ve güçlendirilmesi

    1.1. Betonarme binaların onarımı

    Taşıyıcı sistemin onarımında amaç hasar gören bir sistemin daha önceki duruma getirilmesi olup, herhangi bir taşıyıcı sistem çözümlemesine gerek yoktur. Yapıda mevcut olan donatının paslanması, beton kesiti azalması gibi hasarların giderilmesi onarım kapsamına girer. Yaygın olarak rastlanan donatı korozyonu ve beton dökülmesi hasarının daha büyümemesi için onarılması gerekir. Bunun için, önce donatı civarındaki gevşek parçalar uzaklaştırılır. Pas; tercihen kumlama yapılarak (klor içermeyen kum ile) veya sert fırça ile temizlenmelidir. Gerekirse, önemli kesit kaybı söz konusu ise, donatı eklenir. Daha sonra bu bölge hafif sulanır, su çekilince ve ıslaklık varken lateks esaslı bir bulamaç (çimento+polimer+paslanmayı durdurucu katkı) fırça ile yüzeye sürülerek uygulanır. Bulamaç uygulandıktan hemen sonra hiç beklemeden tamir harcı tercihen püskürtme yolu ile uygulanır ve boşluklar doldurulur (tamir harcı rötre yapmayan bir harçtır). Daha sonra tamir harcı ile yüzey düzeltilir ve geçirimsizliği sağlamak için akrilik bir yüzey koruyucu kimyasal çözelti tekrar yüzeye uygulanır.

    Aşağıda 1.2.3 maddede güçlendirmede kuvvet aktarımı için verilen esaslar onarım için de geçerlidir.

    1.2. Betonarme binaların güçlendirilmesi

    1.2.1. Güçlendirme kararının verilmesi

    Bina ile ilgili mevcut durumu belirlemeye ilişkin işlemlerin (mevcut durumun proje ile uyumu, gerekirse taşıyıcı sistem rölövesinin hazırlanması, yapı malzemesine ait tespitler ve geoteknik inceleme) yapılmasını takiben, mevcut taşıyıcı sistemin çözümlemesi yapılarak seçilecek güçlendirme düzeyi belirlenmelidir.

    Binanın taşıyıcı sisteminin durumu, hasarı ve varsa deprem hesabı incelenmelidir. Bu incelemede binanın köşe ve kenar kolonları ve her iki doğrultudaki yatay yük taşıyan çerçeve sayısı özel olarak gözden geçirilmelidir. Taşıyıcı sistemin depremde Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ölçütlerine göre orta hasar görmüş olması veya mevcut sistemde yüklerin iletilmesinde açıkça belirlenen önemli bir eksiklik (taşıyıcı sistem elemanlarından birinin kaldırılması) güçlendirme kararının verilmesi için yeterli olabilir. Ayrıca, beton kalitesi proje değerlerinin altında olup kabul edilebilir sınırlardan da düşük ise, veya bina projesinde tasarlanandan daha fazla katlı yapılmış ise, taşıyıcı sistemin güçlendirilmesi gerekir.

    Deprem Yönetmeliği (1998) nde tanımlanan deprem kuvvetlerinin karşılanması ve bu yükler altında kesitlerin ve donatılarının yeterliliğinin kontrolünde esnasında taşıyıcı sisteme duyulan güven oranında, öngörülen deprem yükleri en fazla %25 oranında azaltılarak, hesap edildiği tarihte geçerli yüklerden az olmamak koşulu ile, hesaba katılabilir. Aksine, deprem yüklerinin taşınmasında mevcut sistemde belirsizlikler varsa, mevcut taşıyıcı sistemin kapasitesi 0.85 katsayısı ile azaltılabilir.

    Taşıyıcı sistemin durumuna ve kabul edilebilecek süneklik düzeyine bağlı olarak yapılacak kontrollerde, kirişlerde mesnet ve açıklık kesitlerinin aralarında yardımlaşmaları ile aynı katta bulunan kolonların yardımlaşmaları (denge koşulu korunarak momentlerin kesitler veya elemanlar arasında aktarılması) hususları da göz önüne alınabilir. Bu kontrol sırasında, taşıyıcı sistemin düzenlilik durumu, beton kalitesi, kolon ve kirişlerdeki etriye durumu göz önüne alınarak, deprem yükü azaltma katsayısı süneklik düzeyi normal ve yüksek olan sistemlere ait katsayılar arasında seçilebilir. Süneklik düzeyi yüksek duruma karşı gelen davranış katsayısının seçilebilmesi için Deprem Yönetmeliği (1998)’deki koşulların tamamen sağlanması gerekir. Güçlendirilen binaya ilişkin güçlendirme esasları ile ilgili bir değerlendirme raporunun verilir.

    Güçlendirme maliyetinin binanın yeniden yapılması bedelinin önemli bir oranını (örneğin %40) geçmesi durumunda, önemli güçlendirme gerektiren ve ekonomik ömrünün önemli bir kısmını tamamlamış (1970 yılından önce yapılmış binalar) olan ve herhangi bir tarihi değeri veya prestiji olmayan binalar ile Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ölçütlerine göre ağır hasarlı sınıfa giren binalar için yıkım kararı verilebilir.

    1.2.2. Güçlendirme ayrıntıları ve güçlendirmenin minimum koşulları

    Güçlendirme, taşıyıcı sistemde ek perde öngörülmesi, kolonların mantolanması, kirişlerin ve temelin güçlendirilmesi olarak yapılabilir. Zemin seviyesinden itibaren üç veya daha az katlı ve önem katsayısı I = 1 olan binalarda, deprem yükünün karşılandığının gösterilmesi koşuluyla, sadece kolon mantolanması ile güçlendirme yapılabilir. Dört katlı ve daha yüksek binalarda perde eklenmesi ile güçlendirme yapılması uygundur. Perde alanları hesapla belirlenebilir. Bu amaçla yapılacak bir hesapta herhangi bir azaltılma yapılamadan Deprem Yönetmeliği (1998)’nde verilen deprem yükleri göz önüne alınarak konulan perdelerin her iki doğrultuda toplam devrilme momentinin en az %70 ini taşıdığı gösterilecektir. Güçlendirilecek binada eklenen perdeler yüksek süneklikte olacaktır. Güçlendirilmiş taşıyıcı sistemde deprem yükü azaltma katsayısı süneklik düzeyi normal ve yüksek olan sistemlere ait katsayı arasında seçilecektir (bu değer 5 ila 6 arasında seçilebilir). Bu seçimde; eklenen perdenin durumu, taşıyıcı sistemin düzenlilik durumu, beton kalitesi, kolon ve kirişlerdeki etriye durumu göz önüne alınacaktır.

    Mevcut kolonların yalnızca düşey yükleri yeterli güvenlikte taşımaları yeterlidir. Bu değer TS500’ de ön görülen değer olarak alınabilir (Nrmaks = 0.6 fck Ac). Düşey yüklerini yeterli güvenlikle taşıyamayan kolonlar yalnızca düşey yükleri taşımada yetersiz oldukları katlarda, çelik veya betonarme mantolama yoluyla güçlendirilebilir. Yerel olarak ağır hasarlı olan kolonlar da mantolanmalıdır. Mantolama işleminde plandaki simetri korunmalıdır. Manto kalınlığı 12cm den az yapılmamalı, mantoya en az alanının %1’i oranında ve betonun işlenmesine izin verecek çapta boyuna donatı konulmalı, yönetmelikte öngörülen miktar ve sıklıkta etriye yerleştirilmelidir. Betonun yerleşimi düşünülerek kalınlığı 15cm ve daha az olan mantolamalarda dışta tek etriye konulması uygun olur. Mantolanan kolonlarda manto donatısının yeterli miktarının, özellikle köşe donatılarının, kattan kata geçişi sağlanmalı, manto ilgili kattan temele kadar inmeli ve manto donatılarının temele kenetlenmesi sağlanmalıdır.

    Malzeme dayanımlarının belirlenmesinde yeteri kadar karot alınmış ise, mevcut elemanların tahkikinde, karakteristik beton basınç dayanımlarından hesap dayanımlarına geçişte malzeme güvenliğine ait katsayı (gmc ) için 1.5 yerine daha küçük bir değer (»1.25 ) alınabilir.

    Yeni perdeler, mevcut çerçeveler içine, ve en az bir kolona komşu olacak şekilde yerleştirilecektir. Mevcut beton dayanımlarının yeterli görülmesi halinde (³ C16) mevcut kolon ile yeni perdenin bütünleşmesi dikiş donatıları ile sağlanarak, kolon donatısı perde başlık donatısına dahil edilebilir. Aksi halde perdeye komşu kolonun mantolanması gerekir.

    Perde uç kuvvetlerinin katlar arası geçişi için gerekli donatı düzeni yapılacaktır. Perde gövde donatısının sürekliliği, kolonu ve kirişi geçen veya delen tek sıra, kolonlarda ve kirişlerde minimum f16/300mm donatı ile sağlanacaktır. Perdede her iki yüzde ve her iki doğrultuda minimum f10/200mm gövde donatısı bulunacaktır. Perde uç bölgesinde perde kritik yüksekliği boyunca en az f10/100mm ve diğer katlarda en az f10/200mm etriye yerleştirilecektir.

    Güçlendirilmiş binada, mevcut kolon ve kiriş gibi mevcut taşıyıcı sistem elemanlarının kontrolünde, aşağıda verilen koşulların sağlanmaması durumunda kolon ve kirişlerin güçlendirilmesi gerekecektir:

    As (gerekli) < (1.20~1.33)´As (mevcut) (kolon-donatı biliniyorsa)
    As (gerekli) < (0.012~0.015)´Ac (mevcut) (kolon - donatı bilinmiyorsa)
    As (gerekli) < (1.00 ~ 1.25) ´ As (mevcut) (kiriş - donatı biliniyorsa)
    As (gerekli) < (0.015 ~ 0.020) ´ Ac (mevcut) (kiriş - donatı bilinmiyorsa)

    Burada; Ac , eleman en kesit alanı; As , kolonlarda toplam donatı alanı ve kirişlerde açıklık ve ortalama mesnet çekme donatılarının toplamıdır. Hesaplarda mevcut elemanlar ile yeni elemanların elastisite modüllerinin farklılığı göz önüne alınacaktır.

    Taşıyıcı sistem çizimleri mevcut olan veya taşıyıcı sistem rölövesi hazırlanan, önem katsayısı I = 1 olan altı ve daha az katlı binalarda, düzgün çerçeve oluşumu ve yeterli beton kalitesi ve donatı düzeni başta olmak üzere taşıyıcı sistemin uygun düzeyde olduğu kabul edilirse, eklenecek perde alanı ve yeri yaklaşık hesaplarla da tespit edilebilir. Bu durumda her bir doğrultuda en az iki perde, mümkün mertebe simetri sağlayacak ve burulma oluşturmayacak şekilde bütün katlarda azaltılmadan yerleştirilecektir. Böyle bir yaklaşık hesapta ortalama kat yükü için 12 kN/m2, bina periyodu için yönetmelikte verilen yaklaşık bağıntılar kullanılabilir. Bu yaklaşık hesapta taşıyıcı sistem davranış katsayısı olarak yönetmelikte süneklik düzeyi normal yapılar için öngörülen değer kabul edilecektir. Hasarlı ve kritik olanlar dışında taşıyıcı sistem elemanları için ayrıca bir kontrol yapılmayabilir. Güçlendirme perdeleri mevcut bölme duvarlarının yerine konulabileceği gibi hemen onlara yapışık olarak bir veya iki taraflı olarak da yerleştirilebilir.

    1.2.3. Kuvvet aktarımı

    Güçlendirme perdelerinin uç donatılarının ve mantolanan kolonların ana donatılarının katlar arası sürekliliği mutlaka sağlanacaktır. Taşıyıcı sistemin mevcut elemanları ile eklenen yeni elemanlar arasında kuvvet aktarılması da temin edilecektir. Bunun için aşağıda yöntemler kullanılabilir:

    a. Mevcut beton ile yeni beton ara yüzeyinde bütünleşmeyi sağlayan özel kimyasal malzeme kullanılması,
    b. Mevcut ve eklenen elemana ait donatıların birbirlerine kaynak, kanca ve başka yöntemlerle bağlanması,
    c. Betondan betona kesme kuvveti aktarımında mevcut betonda dişler açılması veya yüzey pürüzlülüğünün sağlanması, filiz donatıları yerleştirilmesi.

    Perde filiz donatılarının çerçeve elemanlarına gömülme boyu en az 15f, filiz için açılan delik çapı filiz çapından 4mm den büyük olacaktır. Filizler perde içine en az 35f kadar uzatılmalıdır. Filiz çubuklarının aralığı 25-40cm arasında seçilmelidir. Kolonlara gömülen dikiş donatısının yatayla eğimi epoksinin dışarı akmasını önleyecek değerde (örneğin yatayla ~10O açılı) olmalıdır. Dübel çakma işleminden önce silindirik tel fırça ile delik iyice temizlenmeli, tozlar ve kırıntılar vakum ile dışarıya alınmalıdır.

    Kolonun iyice pürüzlendirilmesi ve mantonun dört tarafından yapılması durumunda kayma gerilmesi aktarıcı filiz çubukları konulmayabilir. Perde veya manto betonu dökülürken üstte kiriş altında 5~10cm lik boşluk bırakılarak bu kısım rötresiz harç ile doldurulacaktır.

    Mevcut temellerin yetersiz olduğu durumlarda, temeller eklerle büyütülecek, temellerin mevcut ve yeni bölümleri arasında bağlantıyı sağlayacak biçimde yeterli çap ve aralıkta filiz donatıları kullanılacaktır. Ek olarak konulan betonarme perde etkilerinin uygun temellerle güvenli bir şekilde zemine iletildiği gösterilecektir. Mevcut temel ile yeni temelin bağlantısı filiz donatılarla yapılacaktır. Filiz donatıları için temelde açılacak deliğin derinliği en az 20f olacak ve bu filizler perde içine en az 60f uzatılacaktır.

    1.3. Yığma binaya benzer güçlendirme

    Zemin üstü dört veya daha az katlı ve önem katsayısı I = 1 olan binalarda, betonarme perdeler yerine duvarlar kaldırılmaksızın ara duvarlara donatı ve beton tabaka eklenerek güçlendirme yapılabilir. Betonarme perde veya duvara hasır donatılı beton tabaka eklenmesi seçeneklerine maliyet karşılaştırılmasından sonra karar verilebilir. Güçlendirmenin yeterliği yığma binalar için verilen kurallar kullanılarak gösterilecek ve konu ile ilgili olan konstrüktif esaslara uyulacaktır.

    2. Yığma binaların onarım ve güçlendirilmesi

    2.1. Yığma binaların onarımı

    Taşıyıcı duvarların onarımında amaç, hasar gören bir sistemin daha önceki duruma getirilmesi olup, herhangi bir hesaba gerek yoktur. Aşağıda 2.2.1. maddede tarif edilen düzeyin altında hasar görmüş olan duvarlar onarılırken hasar düzeyi daha yüksek olanlar (ağır hasarlı olan duvarlar) yenilenecektir.

    2.2. Yığma binaların güçlendirilmesi

    2.2.1. Güçlendirme kararının verilmesi

    Yığma binaların mevcut durumu taşıyıcı sistem duvar rölövesi çıkartılarak belirlenecektir. Bu rölöveye varsa binadaki hasarın düzeyi, taşıyıcı duvarlarındaki çatlak genişliği ve duvarın düşeyden ayrılma miktarı işlenecektir. Deprem Yönetmeliği(1998)’nde tanımlanan deprem kuvvetlerinin karşılanmasının kontrolünde, taşıyıcı duvarlara duyulan güven oranında, deprem yükleri en fazla %25 oranında azaltılarak hesaba katılabilir. Taşıyıcı duvarların malzeme ve harç kalitesi, duvarların katlar arası üst üstte bulunması durumu bu azaltmada göz önüne alınacaktır. Deprem yüklerinin taşınmasında mevcut sistemde eğer belirsizlikler varsa, mevcut sistemin kapasitesi 0.85 katsayısı ile azaltılabilir.

    Yığma taşıyıcı duvarlarda genişliği 2mm den 25mm ye kadar olan çatlaklar orta hasar göstergesi olup, güçlendirme sebebi olarak kabul edilebilir. Çatlak genişliği 25mm den büyük, ya da kalıcı ötelenme oranı (duvar düzleminin düşeyden ayrılması) 1/100 den daha çok ise duvar ağır hasarlı addedilerek yenilenmelidir.

    2.2.2. Güçlendirme yöntemleri

    Güçlendirmenin yeterliği, kat kesme kuvvetinden duvarlarda oluşan kayma gerilmelerinin ilgili malzemenin sınır değerleri ile kontrolü şeklinde yapılır. Yeterli güvenlik yığma binalarda kat azaltılması yoluyla sağlanabildiği gibi, duvarlar yenilenerek, kalınlıkları arttırılarak ve boşlukları azaltılarak da temin edilebilir. Güçlendirme duvar yüzlerine yerleştirilmiş olan hasır donatılar yaklaşık en az 5cm kalınlıklı beton tabaka eklenerek de yapılabilir. Hasır donatıların temele ve kat hatıllarına bağlanması gerekir.

    Bina, Deprem Yönetmeliği (1998)’ndeki yatay kuvveti karşılayacak düzeyde güçlendirilecektir. Burada güçlendirme mevcut duvar alanlarına her bir doğrultuda söz konusu doğrultudaki yatay kesme kuvvetini karşılayacak değerde alan eklenmesi ve eklentinin mevcut duvarlarla bütünleşmesinin sağlanması olarak kabul edilecektir. Deprem kuvvetlerinin en az %25’inin çelik hasır ve beton duvarlarla karşılanması durumunda deprem yükü azaltma katsayısı %50 oranında artırılabilir. Böyle güçlendirilmiş bir mevcut binada deprem kuvvetlerinin taşınması esas olup, Deprem Yönetmeliği (1998)’nde verilen kat sınırlanması ve diğer konstrüktif kurallar göz ardı edilebilir.

    Daha güvenilir değerler mevcut değilse, güç tükenme kayma gerilmeleri olarak ;

    kerpiç ve briket blok duvarlar için tu = 50kN/m2
    tuğla ve taş duvarlar için tu = 200kN/m2
    beton bodrum duvarları tu = 750kN/m2

    ve elastisite modüllerinin oranı

    Ebeton duvar / Etuğla ve taş duvar = 5

    olarak kabul edilebilir.

  7. #7
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    24-07-2006
    Mesajlar
    13
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    17
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Daha Önce YaptiĞimiz Bİr ÇaliŞmamizda BehsettİĞİnİz Şekİlde Eskİ Bİr YiĞma Bİnamiz Vardi Vede Kullanim Amaci DeĞİŞİklİĞİ SÖzkonusu İdİ. Bazi TaŞiyici Duvarlari Kaldirmak İÇİn Çelİk KonstrÜksİyon İle Yapiyi GÜÇlendİrİp(temelden İtİbaren) Kullanima AÇtik. Yanliz Unutmamak Lazim DÖŞeme KalinliĞi Çok Önemlİ Bu İŞlemler İÇİn. Celik Kolonlarimizi Vede Kirislerimizi Alcipan Ile Gizledik. Bu Sekilde Bi Cozume Ulastik Ama Astari YÜzÜnden Pahaliya Geldİ. Yikilip Yeniden Yapilmasi En Mantiklisi. Iyi Calismalar Dilerim...saygilarimla...

  8. #8
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    17-04-2006
    Yaş
    30
    Mesajlar
    1.572
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    349
    Thanked 1.473 Times in 503 Posts
    3 katlı her katta 2 daire olan yıgma bir bina.Her katta iki tane daire olduguna gore biraz buyuk bir binaya sahipsiniz ve 30 yasında diyorsunuz.Biliyorsunuz yıgma binada kolonların tasıyacagı yukleri duvarlar tasır.Siz bu tasıyıcı olan duvarların bir kısmını yıkmayı dusunyorsunuz ki bu buyuk bir hata olur.Bu soylediginiz durum bina içinde tasıyıcı olan bir kac kolonun kesilmesiyle aynı durumu gosterir.Benim onerim boyle birseye kalkısmamanız.30 yıllık bir bina ve yıgma bir binanın duvarlarının bazılarının yıkılması cok tehlikeli olacaktır.Eger yinede yapmayı dusunuyorsanız guclendirme yontemlerini dusunmelisiniz ki bu da bayagı maliyetli olacaktır.yeniden insaası daha ucuz olacagını dusunuyorum..


    iyi çalışmalar...
    Konu TuğraMuh tarafından (18-10-2006 Saat 21:45 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    16-10-2006
    Mesajlar
    2
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    iş akışı

    tüm ilgilenenlere teşekkür edrim.
    bizde önerilerinizi dikkate alarak her hangi bir duvarı yıkmama kararı aldık . binanın olduğu şekilde kullanılmasına çalışıyoruz. Çatı aktarımı, kalorifer takımı, su ve elektrik tesisatları, boya ve badana işleri ve pencerelerin yenilenmesi gibi çalışmalara başlıyacağız. bu tür tadilat işlerinin örnek bir iş akışı varmıdır.
    şimdiden paylaşım için teşekkürler

  10. #10
    Katılımcı Üye
    Üyelik tarihi
    08-04-2006
    Yaş
    33
    Mesajlar
    71
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    2
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    YIĞMADA DUVAR KALDIRILIRMI YA.Binayı yıkın yeniden güzelce kafanıza göre yapın.Zaten 30 yıl olmus yani işletme ömrünün büyük bir kısmını tamamlamış.DEĞİLMİ?

Benzer Konular

  1. yığma bina
    By torunoğlu in forum Probina
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 12-01-2009, 21:25
  2. tek katlı yığma bina mimari projesi lazım
    By hasanlevent in forum Kendi Projelerimiz
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 05-12-2008, 21:51
  3. akıllı binalar
    By Ş.ÇELİK in forum Özel Yapı Tasarımları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22-09-2007, 08:57
  4. İstanbul'da Kaçak Kâbusu!
    By Admin in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01-03-2007, 00:03
  5. Depremde ‘sifir’ Can Kaybi Nasil SaĞlanir ?
    By Admin in forum Deprem Görüntüleri (Hasar Tipleri)
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15-08-2006, 08:56

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170