Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde, Uluslararası Nakliyeciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Zaimoğlu, Hataylı nakliyecilerin zor durumda olduklarını, birçok firmanın iflas etme eşiğine geldiğini söyledi.

Hataylı nakliyecilerin İstanbul'dan sonra Türkiye'de ikinci sırada olduğunu söyleyen Zaimoğlu, son 4 yılda, özellikle komşu ülkelerde, iran nakliye sektöründe yaşanan sorunlar nedeniyle nakliye sektörünün en sıkıntılı günlerini yaşadığını belirtti. Zaimoğlu, "Hatay'da 8 bine yakın uluslararası taşımacılık yapan TIR var. Bunun yanında 10 bine yakın şoför bulunmaktadır. Özellikle son 4 yılda komşu ülkelerde yaşanan sorunlardan dolayı nakliye sektörü en zor günlerini yaşıyor. Birçok firma iflasın eşiğine geldi" dedi.

Bir polonya nakliye firmasının tır şoförü Ali K. ise terör saldırıları nedeniyle güvensiz hissettiklerini ve birçok meslektaşının bu güzergahı kullanmayı reddettiğini söyledi.

Evlerine ekmek götürmek zorunda olduklarına ancak araçlarının yakılması nedeniyle büyük sorun yaşadıklarına değinen Levent, "Özellikle Güneydoğu'ya hiç gidemiyoruz. Doğu'nun da bazı bölgelerine gidemiyoruz, gidemediğimiz için de haliyle maddi sıkıntı yaşıyoruz" dedi.

Kamyon şoförü, 25 yıldır Türkiye rusya nakliye taşımacılığı yaptığını ve terör yüzünden iş yapmakta zorluk çektiğini vurgulayarak, "Terör nedeniyle çalışamıyoruz, yükümüzü yerine götüremiyoruz, iş alamıyoruz, iş potansiyeli durdu" ifadesini kullandı.

Kayseri'den Erzurum'a yük getiren Halil Kalkan ise 30 yıllık şoför olduğunu ve terör olaylarından önce her yere rahatça, korkmadan gidip gelebilirken bugün bunun mümkün olmadığını söyledi.

Nakliyeciler olarak iflasın eşiğine geldiklerini söyleyen Zaimoğlu, umutlarının yeni başbakan olduğunu ifade ederek şöyle dedi:

"Yeni Başbakanımızın nakliyecilere destek vermesini, ayakta kalmamızı sağlamasını bekliyoruz. Şu anda Suriye'deki iç savaş nedeniyle Körfez ülkelerine taşıma yapmakta zorlanıyoruz. Kurduğumuz Hatay Ro-Ro firması olarak nakliyeciliği Süveyş Kanalı'ndan yaptığımız için maliyetlerimiz yükseldi. Daha önce Mısır üzeri yapılan nakliyecilikte verilen bin dolar teşvik priminin mutlaka verilmesi gerekiyor. Aksi halde taşımacılık bitme noktasına gelecek ve birçok firma iflas edecektir."