Takip et: @yapisal

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesi

  1. #1
    Yönetici Yard. Volkan Donbaloğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05-05-2006
    Yaş
    31
    Mesajlar
    1.620
    Thanks
    493
    Thanked 1.433 Times in 545 Posts

    Otoyol ve köprülerin özelleştirilmesi

    Forumda aradım bulamadım,bulamadığıma da üzüldüm. Dayanamadım açayım dedim. Yolların ve köprülerin stratejik önemini bilmeyeniniz yoktur. Ulaşım,haberleşme gibi devletin en önemli kurumları neden özelleştirilir anlayamadım. Bu konu siyasetçilerin işi bizi ilgilendirmez diye düşünmüyorsunuz umarım. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüsünü nasıl özelleştirirler ya? Hiç aklınız alıyor mu?

    NOT: PARTİ YANLISI DEĞİLİMDİR. DEMOKRATTA DEĞİLİM. BİR KURUMU HEDEF ALMIYORUM,BİR DÜŞÜNCEYİ HEDEF ALIYORUM. LÜTFEN BANA PARTİ,KURUM SAVUNMASI YAPMAYIN. VARSA, DÜŞÜNCENİZİ SAVUNUN.

    20 Nisan 2007 CUMA
    Resmî Gazete
    Sayı : 26499


    TEBLİĞ


    Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığından:

    ÖZELLEŞTİRME YÜKSEK KURULU KARARI

    TARİH : 19/4/2007

    KARAR : 2007/25

    KONU : Otoyollar ve köprülerin özelleştirme kapsam ve programına alınması.

    Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (İdare)’nın 21/3/2007 tarih ve 1862 sayılı yazısına istinaden;

    Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)’nün yapım, bakım, onarım ve işletimini üstlendiği hizmet üretim birimleri olan otoyollar, köprüler ve bunlar üzerinde yer alan tesislerden;

    1 – Kurulumuzun 24/2/2003 tarih ve 2003/4 sayılı Kararı ile özelleştirme kapsamına alınan Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları ile Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri’nin bağlantı yolları ile birlikte özelleştirme programına alınmasına,

    2 – Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolunun bağlantı yolları ile birlikte doğrudan özelleştirme programına alınmasına,

    3 – (1) ve (2) numaralı maddede belirtilen otoyollar, çevre otoyolları, köprüler ve bağlantı yolları üzerindeki otoyol hizmet tesisleri ile bakım işletme ve ücret toplama merkezlerinin doğrudan özelleştirme programına alınmasına,

    4 – Yukarıda yer alan otoyollar, çevre otoyolları, köprüler, bağlantı yolları, tesisler, bakım işletme ve ücret toplama merkezlerinin;

    – İşletme Haklarının Verilmesi yöntemi ile özelleştirilmelerine,

    – Özelleştirme işlemleri tamamlanıncaya kadar her türlü bakım, onarım, işletim ve benzeri işlerinin KGM tarafından yürütülmesine,

    – Bu tesisleri özelleştirme yoluyla devralıp işletecek yatırımcıların bakım, onarım, işletim ve benzeri işlere yönelik yükümlülüklerinin KGM ve İdare tarafından belirlenmesine ve buna ilişkin denetim ve kontrollerin KGM tarafından yerine getirilmesine,

    – Özelleştirme işlemlerinin 31/12/2008 tarihine kadar tamamlanmasına,

    karar verilmiştir.
    Konu Volkan Donbaloğlu tarafından (09-12-2007 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10-10-2007
    Yaş
    29
    Mesajlar
    5
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Köprüleri birde ruslar alıp sıcak denizlere iniyorlarmış Şaka bir yana bildiğim kadarı ile köprülerin geliri özelleştiriliyor.Aynı millau viyadüğü gibi o nasıl 70 yıl geliri belli bir şirkete verildiyse köprü ücretleride şirketlere bağlanıyor tabi böyle bir durumda köprü fiyatlarında değişimde olabilir ama öyle topyekün köprü satamazsın.

  3. #3
    Yönetici Yard. Volkan Donbaloğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05-05-2006
    Yaş
    31
    Mesajlar
    1.620
    Thanks
    493
    Thanked 1.433 Times in 545 Posts
    Senin dediğin gibi düşünürsek köprünün gelirleri neden şirketlere bağlanıyor. Biz yiyemedik biraz da siz yeyin diye mi? Darphane gibi para basıyor orası ve stratejik önemi var. Köprünün masrafı da yok o kadar. Sağolsunlar pek bakımda yapmıyorlar. Zaten OGS ve KGS arttığından veznelere adam da koymuyorsunuz. Siz gidip elin Japonuna satmaya çalışıyorsunuz. Telekom gibi bir kurumu gittiler özelleştirdiler bundaki mantık ne? Özelleştirme devletin en önemli kurumlarından başlanmaz arkadaşlarım. PTT yi de özelleştireceklermiş duyduğuma göre. Bana mantıklı gelmiyor. Nedir bunun amacı bana bir kişi söylesin lütfen? Nedir köprülerin özelleştirmesindeki amaç

  4. #4
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    10-10-2007
    Yaş
    29
    Mesajlar
    5
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Elbette doğru zaten köprüyü alan adamda kar etmek için alacak köprüyü ama burada durum şu develete toplu halde ciddi bir para geçecek yani köprünün 10 yıllık hasılatını devlet toptan alacak.Tabi şirkette bunun için 15 yıl köprüyü çalıştıracak oda kar edecek burada devlet tabiki zararda ama acil para gereksinimide borç almadan böyle karşılanabilir.(Not: Hiç bir özelleştirmeyi savunmuyorum bence özelleştirme gerek duyulmadıkça zarardan başka birşey değildir ama devletin dış borcunuda göz önüne almak lazım bu borç kapanmak zorunda.Bu borç Türk milletin her bireyinin borcudur sonuç olarakta bu borcu bazı kamu hazinelerinden feragat ederek beraber ödeyecektir.)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 06-03-2008, 00:23
  2. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18-01-2008, 09:41
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18-01-2008, 09:33
  4. Köprü ve Otoyol Ücretleri Düşürüldü...
    By Mühendis in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 07-05-2007, 13:05
  5. Hükümet, otoyol ve köprüleri satıyor
    By mimlioenel in forum Ulaştırma
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 29-12-2006, 12:53

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •