Takip et: @yapisal

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nda yeni dönem başladı

  1. #1
    Forum Yöneticisi Yönetici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08-04-2006
    Mesajlar
    2.227
    Download
    0
    Uploads
    18
    Thanks
    71
    Thanked 832 Times in 306 Posts

    Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nda yeni dönem başladı

    Üçyol - Üçkuyular Metrosu'nda yeni dönem başladı
    Tarih: 9 Mayıs 2007 Kaynak: İzmir Büyükşehir Belediyesi


    İzmir Büyükşehir Belediyesi, Üçyol-Üçkuyular metro ihalesini kazanan Bozoğlu İnşaat ile sözleşmeyi imzaladı. Anlaşmaya göre, çalışmalar 2008 sonunda tamamlanacak. İzmir Hafif Raylı Sistemi 2. Aşama İkmal İnşaatı yapım işi sözleşmesi imzalandı. Kent içi ulaşımı önemli ölçüde rahatlatacak olan Üçyol-Üçkuyular metrosundaki çalışmaları yeniden başlatacak olan sözleşmeye İzmir Büyükşehir Belediyesi adına Genel Sekreter Ersu Hızır, ihaleyi kazanan Bozoğlu İnşaat adına da Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Bozoğlu imza koydu.

    2005 yılı Haziran ayında temeli atılan ve çalışmalarına başlanan, ancak ihaleyi kazanan firmanın içine düştüğü maddi sıkıntı nedeniyle yapım sözleşmesi feshedilen Üçyol-Üçkuyular Metro hattındaki yeni dönem çalışmalarının 2008 yılı sonunda tamamlanacağı bildirildi. İnşaat süresi 540 gün olarak belirlenen Üçyol-Üçkuyular Metro hattının yapım ihalesini, 136.493.246,10 YTL’ye Bozoğlu İnşaat Taahhüt Ticaret Limited Şirketi kazanmıştı.

    Hattın tümü yeraltından geçecek
    Üçyol–Üçkuyular arasında İnönü Caddesi altından 5.5 km. boyunca ilerleyecek metro hattında 6 ayrı istasyonu bulunacak. Tümü yer altından geçen Üçyol – Üçkuyular metro hattında İzmirspor, Hatay, Göztepe, Poligon, Güzelyalı ve F. Altay istasyonları yer alacak. Proje uyarınca metro inşaatı İnönü Caddesi’nin 20 metre altında inşa edileceği için çalışmalar sırasında cadde trafiğe açık olacak. Yeni metro hattının devreye girmesi ile İnönü Caddesi’nde sefer yapan belediye otobüslerinin sayısı azaltılacak. Araç trafik yoğunluğu da ciddi oranda hafifleyecek. Halen 90 bin olan metro ile taşınan günlük yolcu sayısı, hat işletime alındığında 160 bine çıkacak. Her istasyonda 4 çıkış noktası bulunacak. 5.5 kilometrelik hattaki istasyonlar, yaya alt geçidi olarak da kullanılacak.

    Metro hattının devreye girmesiyle, kentin bir ucunda olan Bornova ile diğer ucundaki Fahrettin Altay ve ikisinin ortasındaki kent merkezi Konak, çağdaş toplu ulaşım sistemi ile birbirine bağlanmış olacak. Fahrettin Altay Ana Aktarma Merkezi ile Balçova, Güzelbahçe, Narlıdere ve Yarımada bölgesindeki yerleşim birimlerine ulaşım kolaylaşacak. Boşa çıkacak çok sayıda otobüs de ilçe ve beldelere kaydırılacak.
    Konu Yönetici tarafından (09-05-2007 Saat 21:06 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Hasar GÖren Yapilar
    By avniurgan in forum Deprem Görüntüleri (Hasar Tipleri)
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13-01-2011, 12:00
  2. Onarım ve Güçlendirme
    By YapisalAdmin in forum Makale & Tez
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10-03-2009, 22:16
  3. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 14-08-2007, 16:43
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15-01-2007, 11:02

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244