Takip et: @yapisal

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Çayyolu Metrodan Umudunu Kesti!

  1. #1
    Forum Yöneticisi Yönetici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08-04-2006
    Mesajlar
    2.227
    Download
    0
    Uploads
    18
    Thanks
    71
    Thanked 832 Times in 306 Posts

    Çayyolu Metrodan Umudunu Kesti!

    Çayyolu Metrodan Umudunu Kesti!


    Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, 5 güzergahta devam eden metro inşaatlarında önceliği Sincan hattına vereceklerini açıkladı. Gerekli kaynak sağlandığı takdirde ilk olarak Batıkent - Sincan Metrosu'nu tamamlayacak olan Gökçek'in, iki metro inşaatının devam ettiği Çayyolu'nu "adeta unutması" dikkat çekti. Çayyolu sakinleri ise yıllardır en büyük sıkıntılarının başında ulaşımın gelmesinden yakınırken, hem metro tamamlanmadan sorunun çözülmeyeceğine hem de Gökçek'in oy almadığı yere yatırım yapmadığına inanıyor.

    Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, bir hafta içinde iki kez metro hatlarında önceliğin Sincan'a verileceğini açıkladı. Gökçek, büyük projelerin merkezi hükümetler tarafından yapıldığını, İstanbul'da da metronun devlet olanaklarıyla gerçekleştirildiğini söyledi. Gökçek'in yaklaşımı, yıllardır ulaşım güçlükleriyle boğuşan ve metronun bitmesini bekleyen Çayyolu'nun, sorunu daha uzunca bir süre yaşamaya devam edeceği yorumlarına yol açtı.

    Çalışmalarına başlanan ilk hat Sincan'dı ancak yaşanan trafik sorunu Çayyolu'nda da inşatın bir an önce tamamlanmasını gerekli kılıyor. Çayyolu Platformu Başkanı Engin Uç da Çayyolu Metrosu'nun inşaat kısmının yüzde 97'sinin tamamlandığını, kalan yüzde 3'lük kısmın da bitirilemeyecek bir iş olmadığını söyledi. Yapılması gerekenin bir an önce elektromekanik ihalesine çıkılması olduğuna dikkat çeken Uç, "Bizim yaptığımız araştırmalara göre ihale tamamlandıktan sonra dahi bizim metroyu kullanmamız 3 yılı bulacak. Yani uzun yıllar sonra metroyu kullanabileceğiz gibi görünüyor" dedi.

    Çayyolu Platformu Başkanı Uç, semt sakinlerinin ulaşımda yaşadığı sorunlara da değinerek, Çayyolu son durakta minibüslerin tamamen dolduğunu, Ümitköy'den kimsenin binemediğini anlattı. Otobüslerin de en fazla 3 durakta dolduğunu, sonra yolcu alamadan "pas geçtiği" ni ifade eden Engin Uç, "Metromuz hizmete girmeden Çayyolu'nun ulaşım sorunu çözülemez" dedi. Uç, nüfus itibariyle belediyeye en fazla gelir getiren semtlerin başında Çayyolu'nun geldiğine dikkat çekerken, "Buna karşın ne Yenimahalle Belediyesi'nin ne de Anakent Belediyesi'nin bölgemize getirdiği bir hizmet yok. Belediye Meclisi'nden arkadaşlarla konuştuk, 2007 yılı için Çayyolu'na getirilecek hiçbir hizmet gündemde yer almıyor" vurgusunu yaptı.

    5 hat tamamlanmayı bekliyor
    Anakent Belediyesi'nin ilkini Sincan'dan başlattığı metro inşaatlarında, kısa aralıklarla toplam 5 hatta metro yapımına girişildi. Birinde yol alınamadan diğerine başlanan hatlar sonucunda, hiçbir güzergah bitirilemezken, başkentin pek çok noktasında yerleşik şantiye alanları ortaya çıktı. Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi, ilk metro hattının inşasına 19 Şubat 2001'de Batıkent - Sincan arasında başladı. Daha sonra ise sırasıyla; "AŞTİ - Çayyolu Metrosu'na 27 Ağustos 2002'de, Kızılay - Söğütözü hattına 8 Nisan 2003'te, Ulus - Keçiören Metrosu'na 15 Temmuz 2003'te, Kızılay - Çayyolu 2 güzergahına da 8 Mart 2005'te" başlandı. Metroların tamamlanarak hizmete girmesi için bir milyar 100 milyon dolara ihtiyacı olduğunu, bunu da doğalgazı özelleştirerek sağlayacağını açıklayan Melih Gökçek, belediyenin öz kaynaklarıyla Sincan Metrosu'nu bitirmek istediğini de söyledi. Ancak diğer hatlara ilişkin herhangi bir açıklaması olmadı.
    Cumhuriyet ANKARA
    Konu Yönetici tarafından (04-02-2007 Saat 14:45 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Emlak 2006'da Hız Kesti...
    By Mühendis in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 19-03-2007, 10:42

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245