Takip et: @yapisal

Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: Mimarlık Tarihi (Hint,Mısır,İran,Çin,Japon,Mezotopamya Mimarisi) ders notlarım

  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    26-09-2007
    Mesajlar
    3
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 7 Times in 1 Post

    Post Mimarlık Tarihi (Hint,Mısır,İran,Çin,Japon,Mezopotamya Mimarisi) ders notlarım

    Mimarlık Tarihi Ders Notlarım, kısa ve öz cümlelerdir.. Umarım işinize yarar..

    HİNT MİMARİSİ

    -Kısmi olarak küçük yapılarda yığma, genel olarak kolon-kiriş.
    -Özdeşleşme ve süslü sanat anlayışı vardır.
    -Madura tapınak kompleksinde iki ayağı üzerine kalkmış at şeklinde kolonları vardır. (özdeşleşme)
    *Dini yerleri dikdörtgen planlıdır. Kaya içleri oyularak yapılanlar, kayaları kapatıp yapılanlar ve kolon kirişle yapılanlar vardır.
    _ŞAİTYA kolon kiriş sist. Ve kaya kutlesi gibidir. Templer halinde
    _Yine kayalardan oyulan kule tapınakları PAGODA lar vardır.
    _Kayalara oyulmuş tapınak VİHARA vardır. (mağara gibi)
    *Cephelerde plastik sanatları kullanmışlar ve aslan gücü temsil eder.
    *Yağmur çok yağdığından evler yerden yüksekte
    *16. ve 17. yy iç ve dış mekanlarda dantel süslemeler vardır.
    -_TAC MAHALiçi görüldüğü gibi yuksek değildir kapısı vurgulanmıştır. (hint özelliği)
    -Mısıra göre daha kalın kolonlar vardır çünkü Hindistanda kolonlar kayaları taşıyor.
    -Hint mimarisi plastik sanatlarla özdeşleşmiştir. (kayalara oyulmuş tapınaklar yapışma değildir.)


    MISIR MİMARİSİ

    -Yığma yapıdan sonra kolon-kiriş çıkmış.
    -Mimariye yapışma var bu yüzden özdeşleşme yok.
    -Sürrealistlik vardır, kolonlar hantal ve başlıkları papirus, lotus (bitki) esinlenme.
    *Keops, Kefren, Mikerinos en önemli piramitleri.
    *Hiyeroglif denen yazıları vardır.
    -3 boyutlu s. m. yapışması, HİPOJE(yapışmış oturur durumda heykelcik) denen kaya mezarlarında ortaya cıkmış.
    -2 b. S. m. yapışması, HİYEROGLİF yazılar ve EXPRESYONİST resimlerdir.
    -Dışarıdan destekleme var >> Sfenks tapınaklara giden yollar üzerinde.
    *Koloslar vardır; sağında solunda oturur durumda kral heykelcikleridir.
    *Obelisk taşları vardır; ne amaçlar dikildiği üzerinde yazar.
    *Tapınaklarında iki yanı yüksek kapıları alçaktır, Mezopotamya ya göre çarpıcı renkler kullnılmıştır.
    *Saray ve vezir evleri harem, selamlık, mutfak.. gibi bölümlerden olusuyor.
    -Heykel üstüne Heykel Mısırda vardır, Expresyonist bir anlayıştadır.


    İRAN MİMARİSİ

    -2 uygarlık vardır, Persler ve sasaniler..
    -Persler> Figuratif sanat Sasaniler>Soyut sanat (İslam ortaya cıkınca figuratif yasaklanıyor)
    -persler döneminde kolonlar ince,zarif
    -sasaniler döneminde tromplu kubbe bulunmuştur.
    --Pers ve Sasani döneminde saray girişlerindeki kabartmalar, tropez biçimdeki yerde heykeller veya resimler 2 ve 3 b. M. Yapışmasına örnektir.
    -koloslara benzer hukumdar heykellerin cepheye yapışması 3b.
    -sadece Persler döneminde kısmi özdeşleşme görülür. (kolonlar hayvan şeklinde olusuyo)
    *minyatur sanatı meşhurdur.
    *kabartmalar saray girişlerinde tropez biçimindeki dışarı bakan yüzde
    *hukumdar heykelleri cephelerde


    ÇİN UYGARLIĞI

    -Süslü sanat anlayışı Hindistanda oldugu gibi burada da var.
    -dikdörtgen (pagoda) ve dairesel planları (pekindeki gök tapınağı) vardır. Tapınaklar genellikle set üzerinde ve içireyi yalın ayak giriliyor. Her katta saçakları var.
    -Saçakları süslemeli ve süslemeler hangi dinin tapınağı old. gösteriyor.
    -Malzeme olarak tuğla, sırlı tuğla ve ashap kullanıyor.
    -Askeri yapılar yogunluktadir (kale, sur)
    -budizm, Hindu dininin devamı, too dinleri var.
    --PAGODAları vardır. Hindistandaki gibi (dikdortgen planlı)
    --Plastik sanatlarla ilişkisi dışarıdan destekleme ve mimariye yapışma vardır.
    --sürrealist sanat eserleri vardır, ejderhalar gibi hayvan karısımları
    --Kent kapıları heykellerle suslu 3b. Sanat yapısıyor. Ve ÖZDEŞLEŞME YOK.
    -cehpelerde sürrealist anlamda bir sürü süsleme vardır. Ve dışarıdan destekleme vardır.
    *iç mekanlarda çarpıcı renkler var sarı,kırmızı,siyah
    *halkın oturdugu evlerde süsleme yok ve avlulu evler.
    *çinde genelde çift eğimli çatı vardır.
    *yazlık ve kışlık sarayları vardır.
    -_Çin Çai Pavyonu (19yy Berlin) çokgen çin pagodası taklidi.
    -_Bürükselde bir yapı, Plastik s. M. Yapışması ve dısarıdan desteklemesine örnek bir çin pagodası
    -_Newyork çin mah. Tipik 19yy binaları çinle alakasız sadece kırmızı renkler var.
    -_California çin mah. Tpk 19yy binaları var bu kez saçaklar ilave etmişler.
    -_Bir Çin tapınağı Atew (çin mimarisini yansıtan) bankaya dönüştürülmüş.


    JAPON MİMARİSİ

    -strüktürden yola çıkılarak estetik etki oluşturuluyor. Ve yalındır.
    -Tapınaklar (pagoda) çindeki gibi genelde dikdortgen, her katta saçak vardır ve kuculerek gider. Saçaklar sade.
    -Shrine > tapınak çeşidi (kırmızı,sarı,siyah kullnyr) kiremit çatı.
    -Malzemeler, taşıyıcılar gizlenmiyor mertekler net görünüyor.
    -Doğa gerçekçiler yaprak,kar,çiçekleri konu alıyolar. Ve ikebona çicek düzenleme sanatı duygularını böyle anlatıyolar. Bahçe duzenlemeleri ön planda
    -_KenzoTange peace center (müze) kolonlar üzeride kaldırılmış dikdörtgen yalın yapısı
    -_64 olimpiyatlarında strukturden yola cıkarak spor salonları olusturuluyor. Dairesel spor salonu, hiperbolik çelik asma germe sist. İç dış birliği sağlanmış. Pinomatik sistem (şişme sist.) Japonlar bulmus rijit.
    -_Kisho Brokawa> otel yaptı. Brütalist Akıma örnek. (kutu kutu konut, tavanlar alçak, yatak başucunda bir tuş var, perdeler yelpaze gibi.. )
    -_Tadao Ando> Postmodernist, moderni manyolize ediyor.
    --Plastik sanatların m. Yapışması var. Doğa gerçekçi 2 b. Sanatların mimariye yapışması.
    --Dışarıdan desteklenme bahçeyle sağlanmış.
    --taşıyıcılar vurgulanıyor, duvardan farklı renkte tayışıyıcı ve duvarlar kağıt malzemeyle kaplıdır.


    MEZOPOTAMYA MİMARİSİ

    -yığma (zigura, yuksek kule) , kolon kiriş ve kemer
    -kerpiç ve taş tedariki dışarıdan hallediliyodu.
    Konu sonerekmel tarafından (17-02-2008 Saat 14:19 ) değiştirilmiştir.

  2. The Following 7 Users Say Thank You to sonerekmel For This Useful Post:

    ando (24-05-2008), arch_neu (28-04-2008), fel_xue (07-01-2009), N.SEZGİN (08-08-2008), oruckenan (25-12-2008), reolnn (04-02-2009), sevimw88 (27-10-2008)

  3. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    02-11-2012
    Mesajlar
    1
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    Teşekkürler...

Benzer Konular

  1. İzmir Mimarlık Buluşmaları ‘07
    By Yönetici in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-06-2007, 16:19
  2. İzmir Mimarlık Buluşmaları ‘07
    By Yönetici in forum Fuarlar, Seminer ve Etkinlikler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 12-06-2007, 12:02
  3. Türkiye ve Dünya’da 2006’da Mimarlık ve Kent Gündemi
    By mimlioenel in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30-12-2006, 13:32
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 27-09-2006, 17:51
  5. Toplumsal Sorumluluklar Olmadan Mimarlık Yapılamaz
    By Mühendis in forum Sektörel Haberler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-06-2006, 11:25

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •