Takip et: @yapisal

1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 123 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 21

Konu: Donatı Kontrol Esasları

  1. #1
    www.civilturk.com erdincozkara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11-04-2006
    Mesajlar
    69
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 4 Posts

    Donatı Kontrol Esasları

    Bu UYGULAMA hakkında henüz bilgi girişi yapılmamıştır.
    Bu uygulamanın İMALATI ve KONTROLÜ sırasında dikkat edilecek püf noktaları
    YORUM EKLE bölümüne ekleyerek Kontrol Esaslarını oluşturmaya başlayabilirsiniz.

    Tek bir madde bile olsa yazınız.
    Size basit görünen bir püf nokta bir başkası için gözden kaçan önemli bir nokta olabilir.


    Proje ye NASIL katkıda bulunabilirsiniz.
    Genel Araştırma Şablonu;

    Malzeme :
    1-Kullanılan Malzeme ( alternatifleri) stok nasil olmali
    2-Malzeme kontrolü kalite ölçütleri


    İmalat Tekniği :

    3-Uygulama esasları(altenatifleri) püf noktaları
    4-Yaşanan sorunlar ve sebepleri
    5-Kontrol esasları

    Fiyat :
    6-Fiyat esaslari - Piyasa (Nereden Ucuz alınır, ... )

    Kanun :
    5-Konu ile ilgili standart ve yonetmelikler



    Biz yeni nesil mühendislere tecrübe aktarımı ve bilgi paylaşımını sağlayacak Civilturk.com Kontrol Esasları Projesini desteklemeniz dileğimle.

    Civilturk.com hizmetleri, özellikle hiçbir karşılık beklenmeksizin e.ö. tarafından zaman ve emek harcanarak sizlere sunulmaktadır.Dileğimiz karşılık beklemeksizin sunulan hizmetlerin değerini anlayan ve bu vizyonla her alanda insan'ın gelişimine bireysel olarak emek ve zamanını ( para değil ) harcayarak hizmet veren özel bir arkadaş topluluğuna sahip olabilmektir.
    Konu erdincozkara tarafından (12-10-2006 Saat 06:49 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    25-07-2006
    Mesajlar
    138
    Download
    1
    Uploads
    0
    Thanks
    107
    Thanked 39 Times in 25 Posts
    Donatı kontrol esasları:
    1-öncelikle projede belırtilen donatılar gerek çap olarak ve gerekse aralk mesafesi ve adet olarak doğru konulduğuna bakılmalı.
    2-donatıların birbirine standardına uygun olarak bağlandığına bakılmalı.Özellikle kiriş alt donatıları bağlanmadan kalıba bırakılmaktadır buna dikkat edilmeli.
    3-kolon kiriş birleşim yerlerinde etriyelerin bağlanmasına dikkat edilmeli.sıkıca bağlanmayan kolon etriyeleri beton dökülmesi sırasında aşağıya doğru sıyrılarak bir yerde toplanarak esas sargı bölgesinde etriyesiz kolon oluşabilmektedir.
    4-kullanılan donatıların korozyona uğramamış olduğuna dikkat edilmelidir.
    5-şantiyeye gelen donatılardan yeteri miktarda standartlara uygun olarak numune alınarak laboratuvarda gerekli çekme deneyi yaptırılmalıdır.
    5-özellikle sıklaştırma bölgelerinde yeterli etriyenin konulup konulmadığına bakılmalıdır.
    6-kolonun kiriş birleşim bölgesinde etriyenin konulmuş olduğunu kontrol
    etmelidir.
    7-balkon demirlerinin projede belitrilen yükseklikte ve üstte konulduğuna dikkat edilmeli,yeteri mikterda sehpalarla üst donatıların tabana çökmesi önlenmiş olduğuna bakılmalıdır.
    8-kiriş ve kolonlarda paspayına uygun boşluk brakılarak etriye boyutlarının doğru olarak büküldüğü kontrol edilmeli,örneğin 70 cm. derinliğindeki bir kirişte donatı derinliği 1.5+2=3.5 cm paspayı ise kiriş etriye yüksekliği enaz 66.5 cm.olmalıdır. Yapılan konrollerde bazen 60 cm. ye kadar düşürüldüğü görülmüştür.
    9-Projede belirtilen ST(?) değerinin kontrol edilmesi unutulmamalıdır.
    Konu Ahmet Pervane tarafından (05-03-2012 Saat 09:33 ) değiştirilmiştir.

  3. #3
    Üye
    Üyelik tarihi
    22-06-2006
    Mesajlar
    36
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    11
    Thanked 4 Times in 3 Posts
    bende birkaç ekleme yapayım
    1-Kolon boyutları-donatı sayıları-kafalarda bulunan donatı sayısının kontolü
    2-kiriş boyutları-çekme donatılarının sayısı(uygulamada en çok karşılaştığım olay üst donatı sayısının çekme donatısından fazla olması)
    3-kiriş donatılarında 90 derece gönye uygulanması ve boyunun yeterli sayıda olması
    4-kolonlarda her iki yöndede çiroz uygulanmalı
    5-etriyeler mutlaka 135 derece kancalı olmalı
    6-sıklaştırma bölgelerine kesinlikle dikkat edilmeli
    7-50 cm aşan kirişlerde gövde donatısı kullanılmalı
    8-temelde 5cm paspayı bırakılmalı
    9-konsollarda en çok uygulanan hata donatılaarın çok sık atılmassı ,donatı aralıkları 2.5 cm den az olmamalı
    10-etriyeler dört köşesindende bağlnılmalı
    11-kiriş donatıları kesinlikle kanca yapılmamalı
    12-son katlarda saçak uygulanmalı
    13-kiriş kolon birleşim bölgesinde (boğazlarda) en az 3 adet etriye bulunmalı(50 lik kiriş için)
    14-filiz boyları 75 cm den az olmamalı

  4. #4
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    29-07-2007
    Mesajlar
    1
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    donatı montajı

    bende aşağıdaki maddeleri eklemek isterim
    1. kullanılanacak yada montajlanan donatı aderans azaltıcı etkilerden uzak tutulmalıdır ( çamur,kalıp yağı,kabuklanan pas vb..)
    2. pas paylarının kalıp montajından önce kullanılması sağlanmalıdır.donatının bir yöne yoğunlaşması önlenmelidir
    3. sıklaştırılma bölgelerine özellikle dikkat edilmeli fakat bu bölgelere betonun homojen dağılmasıda sağlanmalıdır
    4. malzeme temin edilen yerler değiştikçe mutlaka çekme deneyleri yapılmalıdır
    5. şantiyeye gelen malzeme gelişi güzel indirilmemelidir hem malzemeye zarar verir hemde zaiyatı arttırır
    6. şantiyeye mümkün olduğunca demir firkete olarak getirilmemelidir.
    7. montaj sırasına özen gösterilmelidir
    8. pilye kırım noktaları proje kriterlerinde olmalıdır

  5. #5
    Konu Yöneticisi A.Gökhan ALPTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21-07-2006
    Mesajlar
    492
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    43
    Thanked 138 Times in 72 Posts
    Demirciler genelde kirişlerde etriyeleri sadece üstten bağlıyorlar alttan bağlanmadığı takdirde beton dökümü sırasında etriye aralıkları büyük ölçüde değişiyor...

    Dikkat edilmesi ve düzeltilmesi gereken bir ayrıntı...

  6. #6
    Katılımcı Üye
    Üyelik tarihi
    18-07-2007
    Yaş
    27
    Mesajlar
    87
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Döşeme betonu dökümü öncesinde,mesnetlerin sayısı ve uzunluğu önem teşkil eder...

  7. #7
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    17-04-2006
    Yaş
    30
    Mesajlar
    1.572
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    349
    Thanked 1.474 Times in 503 Posts
    Arkadaslar konuyla donatının baglanması ve donatı konumları ile ilgili cizim,resim ve yazıları asagıdaki linkten ulasabilirsiniz.

    http://www.insaatforumu.com/forum/showthread.php?t=8135

    Saygılarımla...


    İyi Çalışmalar...
    Tesekkur etmek için "tesekkur et" butonunu kullanalım.Forumda mesaj kirliligi olusturmayalım daha kullanılır bir forum için butonu kullanalım...

    Yapı Mühendisliği, kesin olarak belirlenemeyen yükler etkisinde, özellikleri ancak tahmin edilebilen malzemeler kullanılarak, sadece yaklaşık olarak analiz edilebilen gerçek yapılar yapma sanatıdır.

    Edward L. Wilson



  8. The Following User Says Thank You to TuğraMuh For This Useful Post:

    maviüye (02-01-2009)

  9. #8
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    21-08-2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    5
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    1
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    şantiyeciden kontrol esasları

    bir şantiyeci olarak karşılaştığım durumlar:
    genelde demir sayıları aynı oluyor. yada bir kaç eksik oluyor. Tabi demirci yada müteahhit art niyetli değilse..Ancak..
    Demirde zayiat olmaması açısından kimi demir boyları özellikle mesnetler ya çok kısa oluyor yada çok uzun oluyor. Buda betonun gevrek kırılmasına yol açıyor.
    döşeme şapoları eksik atılıyor.
    kiriş etriyeleri alt düz demirlere tutturulmadığı için beton dökümü esnasında yerlerinden oynayarak gerekli etriye mesafesini düşürüyor.
    kolon-kiriş birleşim bölgelerine gerekli özen gösterilmeyerek etriye atılmıyor.
    Etriye kancaları demiri sürerken kolaylık olması açısından tek kancalı yapılıyor. Buda demiri sıkı sıkıya sarmamasına ve etriyenin görevi tam olarak yapamamasına yol açıyor.
    Özellikle döşemede bağlar az atıldığından üzerinde gezinende çok olursa (elektrik.i, kalıpçı vb. ) döşeme demirleri bağlarından sıyrılarak ortalık yerde geziyor.
    Döşemeye pas payı atılmadığından elektirk boruları beton dökümü esnasında kayboluyor. Buda daha sonra döşemenin yada kirişin kırılmasına yol açıyor.
    Devamını aklıma geldikçe yazmaya devam edeceğim.

  10. #9
    Deneyimli Üye
    Üyelik tarihi
    19-04-2007
    Mesajlar
    376
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    42
    Thanked 91 Times in 68 Posts
    Yukarıda gerçekten faydalı bilgiler vermiş arkadaşlar.. Uzunca bir liste de ben yapıp aynı şeyleri tekrar etmek istemem.

    Döşeme demiri montajında yapılan ve kontrolünde pek müdahale edilmeyen önemli bir uygulama hatası vardır. Dikkatinizi bu noktaya çekmek istiyorum.

    Bu hata pilyenin gerektiği gibi kırılmamasından dolayı hf 'nin kabul edilenden daha düşük olmasına nedendir. Bu da faydalı alanın azalmasına ve ölü yükün artmasına neden olmaktadır. önemli !!





    Arkadaşlar söylemişler.. Fakat demicilerin (bilinçli-bilinçsiz) en sık yaptıkları hatalardan birisi de; boğaz etriyesi diye tabir edilen, düğüm noktalarındaki etriyelerin konulmamasıdır. "Abi biz 50'lik kirişlere 3 tane koyuyoruz - veya konulur- " gibi cevaplara değil projeye bakmak lazımdır. Kaç tane gerekli ise projede sayısı vardır zaten. tartışmaya girmeye gerek yok.

    Son olarak şunu da eklemek istiyorum;
    Döşeme demirlerinin montajı bittikten sonra kolon filizlerinin dibine bir etriye daha konulmalıdır. Çünkü genelde filizler vibrasyon sırasında kaymakta ve farklı yerlerden çıkabilmekte. Ayrıca üst katın kolon donatıları iskelet halinde hazırlanırken, en alttaki etriye gerektiğinden daha yukarıda bağlanır. Eğer söylediğim etriyeyi döşeme demirleri üzerine koydurtmazsak; alt katın kolonunun son etriyesi ile üst katın ilk etriyesi arasında riskli bir mesafe oluşturacaktır. Güya bu nokta sarılma bölgesi içerisindedir.


    Saygılarımla ..

    Hasan Çolak
    İnşaat Mühendisi

    nirengi.noktasi@hotmail.com



    Konu nirengi tarafından (22-09-2007 Saat 10:20 ) değiştirilmiştir.

  11. #10
    Deneyimli Üye
    Üyelik tarihi
    14-08-2007
    Yaş
    30
    Mesajlar
    325
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    105
    Thanked 77 Times in 56 Posts
    Yukarıda ki mesajlarda''50 cm lik kirişlerde gövde donatısı konmalı''ibaresi geçdi.Deprem yönetmeliğinde kiriş yüksekliği kiriş boyunun 1/4 daha büyük ise gövde donatısı konmalı der.''kiriş kolon birleşim bölgelerinde en az 3 adet etriye konmalı''ibaresi geçiyor.dprem yönetmeliğinde kuşatılmış kolonlar için alttaki sarılma bölgesinde konan etriye adetinin %40'ı kuşatılmamış kolonlar için %60 'ı kadar etriye konur.
    Ayrıca şantiyelerde genellikle elektrik tesisatı elektrikçiler tarafından kirişlerin içinden geçiriyorlar,normalde döşemeleri kullanmaları gerekiyor.Projelerinde de tesisat geçim noktaları döşemeler.Ama pek uygulanmıyor.Dolayısıyla kirişler içinde boşluklar oluşturuyor.Kirişlerin dayanıklılığını azaltmış oluyor.Herkezin vermiş olduğu bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Saygılarımla.

Benzer Konular

  1. Hasar GÖren Yapilar
    By avniurgan in forum Deprem Görüntüleri (Hasar Tipleri)
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13-01-2011, 10:00
  2. Onarım ve Güçlendirme
    By Admin in forum Makale & Tez
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10-03-2009, 20:16
  3. Kalıp İmalatı Ve Kontrol Esasları
    By erdincozkara in forum Kontrol Esasları Projesi
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 17-06-2008, 10:47
  4. CNC Tezgahları
    By Yapı Mühendisi in forum İş Makineleri
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 26-09-2007, 08:35

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231