Takip et: @yapisal

1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 12 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 11

Konu: Kapalı çıkmada kiriş olmalı mı?

  1. #1
    Uzman Üye
    Üyelik tarihi
    05-07-2006
    Mesajlar
    1.010
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    137
    Thanked 363 Times in 161 Posts

    Kapalı çıkmada kiriş olmalı mı?

    Deprem yönetmeliği ve TS500 deki betonarme yapı için sistem ve eleman koşullarını sağlayabilmek için paket programlar kullanmak kaçınılmaz oluyor.
    Betonarme yapı mühendisleri de bu paket programlardan en az birini kullanıyor.
    Bu programlar yapı modeline bakılmaksızın direkt rijit diyafram kabulü yapılıyor.
    Özellikle eşdeğer deprem yükü hesabı için oldukça gerekli bir kabul. Kat döşemesi iki yönde ötelenme ve bir yönde dönme yaptığı varsayımına göre hesaplar yapılıyor.Buraya kadar herşey güzel de kapalı çıkmalarda kolon aralarına kiriş atılmadığını, kolonun her iki yönden çerçeveye bağlanmadığı yapı sistemlerinin uygulandığını görünce aklım karışıyor.
    Hesapta rijit diyafram döşemeye bağlı bu kolon tüm sistemle beraber aynı şekilde öteleniyor ve hesap sonucunda kolon kesit tesirleri , hesaba esas N-M çiftleri normal düzeyde çıkıyor...
    Ama gerçekte kolon bu şekilde mi davranış gösteriyor ?
    Bence hayır.
    Bu kolon diğerlerine göre gelen yükü sisteme aktaramadığı için muhakkak daha fazla deplasman yapacak , kesit tesirleri diğerlerine göre çok fazla olacaktır.Özellikle ilgili doğrultuda ikinci mertebe momentleri çok fazla olacak , yapının durumu, kat sayısı gibi parametrelere bağlı olarak proje depremi altında önemli hasarlar oluşabilecektir.
    Özellikle yeterli proje denetiminin olamadığı bölgelerde bu uygulama çok fazla yapılıyor.Veya projede kiriş olmasına karşın şantiyede yapılmayan bir çok yeni yapı var, yapılmaya da devam ediyor.
    Tamam biz genciz çok fazla proje tecrübemiz yok hatalar yapabiliriz ama mesleğinde tecrübeli bazı meslektaşlarımızında bu uygulamaları yaptığını görüyorum.
    Bu sorunu çözmek için neler yapılabilir ?

    Salih PEHLİVAN İnş.Müh. (PAÜ-04)

  2. #2
    Üye
    Üyelik tarihi
    11-07-2006
    Mesajlar
    42
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    kapalı çıkmalar hep yurdum mühendisi veya mimarı tarafından sadece müteahhite veya malsahibine yer arttırmak için yapılan saçmalığın daniskası(kirişsiz yapılan)bence kirişsiz veya asmolen çözüm haricindekiler biraz saçma...
    ilgili yönetmeliklerde döşemenin rijit bir şekilde moment aktardığı ispatlanması lazım demekte.ben ispatlyan ve ona göre tasarım yapan ama bunu şantiyelerde adam akıllı uygulayabileni göremedim.kapalı çıkma çözümünü genelde ben 12 cm lik bir döşemede 25/36 bi kirişle aşmaya çalışıyorum fakat 25/36 lık kirişin aktaramıyacağı durumlarda standart kirişimi kullanıyorum.yada asmolen yapıyorum.

  3. #3
    Konu Yöneticisi
    Üyelik tarihi
    01-06-2006
    Yaş
    35
    Mesajlar
    989
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    9
    Thanked 107 Times in 40 Posts
    Alıntı abacı Nickli Üyeden Alıntı
    kapalı çıkmalar hep yurdum mühendisi veya mimarı tarafından sadece müteahhite veya malsahibine yer arttırmak için yapılan saçmalığın daniskası(kirişsiz yapılan)bence kirişsiz veya asmolen çözüm haricindekiler biraz saçma...
    ilgili yönetmeliklerde döşemenin rijit bir şekilde moment aktardığı ispatlanması lazım demekte.ben ispatlyan ve ona göre tasarım yapan ama bunu şantiyelerde adam akıllı uygulayabileni göremedim.kapalı çıkma çözümünü genelde ben 12 cm lik bir döşemede 25/36 bi kirişle aşmaya çalışıyorum fakat 25/36 lık kirişin aktaramıyacağı durumlarda standart kirişimi kullanıyorum.yada asmolen yapıyorum.
    haklısın abacı arkadaşım..maalesef yer kazanmak için yapmak zorunda kalıyoruz..ama deprem kuvvetleri açısından tehlikeli bir durum..mimariden dolayı mecbur kalıp çözmek zorunda kalıyoruz..
    '''Soylesem tesiri yok,Sussam;gonul razi degil'''

  4. #4
    Üye
    Üyelik tarihi
    11-07-2006
    Mesajlar
    42
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    mimari açıdannnnnnnnn
    yanlış anlama benim tüylerim ürperiyor....neden mimarın estetiği bozulunca savaş çıkyorda betonarmenin statiği bozulunca su kımıldamıyorrr...

  5. #5
    Konu Yöneticisi
    Üyelik tarihi
    01-06-2006
    Yaş
    35
    Mesajlar
    989
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    9
    Thanked 107 Times in 40 Posts
    [QUOTE=abacı]mimari açıdannnnnnnnn
    yanlış anlama benim tüylerim ürperiyor....neden mimarın estetiği bozulunca savaş çıkyorda betonarmenin statiği bozulunca su kımıldamıyorrr...[/QUOTE

    bence Türkiye gerçeği desek daha doğru olur,yani sen de biliyorsun mecbur kalıyoruz mimariye..
    '''Soylesem tesiri yok,Sussam;gonul razi degil'''

  6. #6
    Üye
    Üyelik tarihi
    11-07-2006
    Mesajlar
    42
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts
    kesinlikle haklısın ama biz inşaatçılar hep mi birbirimizi arkadan vuracağız.nereye giderseniz gidin mimarlar hep birliktir.doktorlar gibi....ama biz....

  7. #7
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    14-10-2006
    Mesajlar
    830
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 51 Times in 41 Posts
    Ben Mimarım ve suana kadar hiç kirişsiz kapalı veya açık cıkma yapmadım zaten yapılmasısa imkansız cunku cizim programları izin vermiyor boyle birşeye...VE eğer yapının imarında kapalı çıkma hakkı veriliyorsa bu kullanılır bu ne mimar nede mühendis işidir...

  8. #8
    İnşaat Mühendisi
    Üyelik tarihi
    16-08-2006
    Mesajlar
    870
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    156
    Thanked 446 Times in 169 Posts
    Tam da bu konu ile ilgili elimde bir döküman var.
    Umarım faydalı olur.

    Mevcut Yapıların Deprem Yüklerine
    Karsı Güçlendirilmesi
    Çıkmalı binaların depreme karsı
    güvensizligi ve
    mevzuatta düzeltilmesi gereken
    hususlar.
    Doç. Dr. Seyit Ali Kaplan
    !stanbul Üniversitesi Mühendislik Fakültesi


    http://s24.simpleupload.de/fbde8e43f...nalar.pdf.html

    Turkcepaylasta bir problem olmalı linki yeniledim
    Selamlar
    Konu zamora tarafından (14-11-2006 Saat 15:47 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    14-10-2006
    Mesajlar
    830
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    0
    Thanked 51 Times in 41 Posts
    zamora gönderdiğin linkten alamadım dosyayı yenileme veya baska bir link vermen münkünmü acaba?

  10. #10
    İnşaat Mühendisi
    Üyelik tarihi
    16-08-2006
    Mesajlar
    870
    Download
    0
    Uploads
    0
    Thanks
    156
    Thanked 446 Times in 169 Posts
    Link yenilenmiştir. Orada yazdım ama düzelttiğimi "BUGÜNKÜ MESAJLARDAN" görebilesiniz diye buraya da yazıyorum.

Benzer Konular

  1. Hasar GÖren Yapilar
    By avniurgan in forum Deprem Görüntüleri (Hasar Tipleri)
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 13-01-2011, 12:00
  2. Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12-08-2009, 13:39
  3. Onarım ve Güçlendirme
    By YapisalAdmin in forum Makale & Tez
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 10-03-2009, 22:16
  4. Deprem YÖnetmelİĞİ Çelİk Yapilar İÇİn Ek
    By Miendiz Hanım in forum Çelik Yapılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12-04-2006, 23:37

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 ©2011, Crawlability, Inc.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245